Thursday, May 5, 2011

Ujian adalah satu tanda....

Assalamualaikum.

Yang berlalu usahlah dikenang.
Aku ada terbaca tp lupa dah kat mana,
" Ujian adalah satu tanda Allah mrindui hambaNya untuk kembali merintih kepadaNya"
Sebelum kenal erti Cinta, hanya satu matlamat hidup aku
untuk membanggakn kedua mak n aabah, tapi bila dah kenal
matlamat hidup aku bertambah, satu lagi ialah untuk belajar mengenali erti Cinta
Cinta hakiki n cinta yang akan bawa kit ke syurga.

Setiap ujian yag datang adalah untuk membuat kita merenung dan
berfikir sejenak, menilai kesilapan diri.
Kita sebagai manusia biasa xkan terlepas melakukan kesilapan
biarlah siapa pun kita kita tetap akan melakukan kesilapan.

Aku harap ujian yang datang ini akan dapat dilalui
dengan tenang, dan rasional.

Sebenarnya agak rasa lega bila msg membe baik aku td, Nor, dia suh istighfar
n wat solat sunat dua rakaat.
Walaupun tetap pedih dalam hati sedikit ketenangan dapat dirasakan.

Alhamdulillah.

Akhir kata, kalaulah seseorang itu tahu macamna rasanya
seorang perempuan itu jatuh cinta, tulusnya hatinya, sucinya niatnya,
dia xkan sanggup untuk melukainya.

Dan sesungguhnya dalam setiap keperitan ada kemudahan.

Semoga Allah meredhai setiap langkah dan keputusan.



YA ALLAH AKU SANGAT MEMERLUKAN KEKUATAN DARIMU. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...